CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


marți, 18 ianuarie 2011

Brandul de angajator si CSR-ul

Pregatesc pentru maine o prezentare pe care o voi sustine in fata studentilor de la Masteratul de Brand management si comunicare corporatista (cred), ca invitata a colegului Rares Mocanu. Subiectul este relatia dintre CSR si brandul companiei. Sper ca va fi interesant pentru masteranzii nostri sa descalceasca itele foarte complexe ale relatiei dintre cele doua concepte.

In alta ordine de idei, cred ca de brandul de angajator s-a facut mare tapaj in Romania, s-au facut chiar si cercetari de catre o revista, ce incerca sa determine care sunt angajatorii de top ai Romaniei, cei de care angajatii sunt cei mai multumiti. Parca doi ani la rand, cand am vazut rezultatele, au iesit companii din industria farma. Interesant e faptul ca in general companiile farma sunt percepute peste tot in lume drept campioni ai lipsei de transparenta, preocupate de a de-reglementa cat mai mult piata, de descoperirea unor leacuri ridicole in dauna unora pentru maladii serioase. In aceeasi nota imi spunea si o participanta din SUA la Congresul EUPRERA, ca ea a lucrat multi ani pentru o companie care avea politici de CSR ireprosabile - atat in relatiile cu stakeholderii interni cat si cu cei externi. Era preocupata la cel mai inalt nivel pana si de bunastarea angajatilor. Singura problema era ca acea companie din Huston, Texas producea armament. In rest totul era ok.

Cred, dincolo de orice, ca orice brand de angajator nu poate inlocui caracterul si valorile personale ale individului si ca mai inainte de toate trebuie sa vezi daca exista o suprapunere intre "resonul" tau de a fi, Weltanschaung-ul tau si, respectiv, misiunea pentru care exista pe piata compania unde doresti sa te angajezi. Altfel, nu conteaza nici un brand.

Scriu asta aici acum pentru ca e un aspect crucial si, poate maine, in focurile discutiilor, ne va scapa abordarea acestui subiect. Asa ca e vorba de un back-up copy, fiindca, nu-i asa...scripta manent!

Un comentariu:

The Black Cat of HR spunea...

Am o poveste care poate iti va folosi maine sau altcandva...la un curs sau ca pilda. Intamplarea este reala si se intampla la o companie declarata "multinationala". Era odata ca niciodata o "zana" (las cititorii sa aleaga calificativul) care isi intindea serviciile in Europa Centrala si de Est. Dupa mai bine de 10 ani in care si-a intins serviciile in zona mai sus mentionata, declarand sus si tare calitatea serviciilor, insa fara a face nimic privind "identitatea" a fost "somata" de catre supusi sa isi declare MISIUNEA si VIZIUNEA. Si ce credeti ca a facut zana (sau "patronul" in termeni mai populisti romanesti) a dat mail TUTUROR angajatilor prin care le spunea: "In ultima vreme multi dintre voi mi-ati solicitat sa va arat viziunea si misiunea. Avand in vedere ca eu personal consider ca nu avem nevoie de asa ceva, dar voi simtiti nevoia sa aveti, va rog sa cautati pe site-urile altor "zane" si sa imi propuneti o lista de "viziuni & misiuni".
Pilda....v-o las voua

Si m-am suit pe o "nuia" si v-am spus povestea mea
Pisica neagra a HR-ului