CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


luni, 4 ianuarie 2010

Presa si responsabilitatea noastra de pe urma...

Am observat ca am mai mult timp liber atunci cand nu ma uit la televizor. Stiu ca e un truism ceea ce spun, si nefiresc, dat fiind ca predau la facultatea de comunicare, insa, pur si simplu am decis ca nu are sens sa deschid televizorul. Ma simt si mult mai relaxata de fapt, pentru ca in general ma ingrozesc stirile cu femei omorate sau accidente tragice. Prefer sa ascult un concert sau sa citesc o carte. Si cred ca, cel putin in ultima perioada, presa de pretutindeni isi cam ia tainul de la "the highest bidder" si-si cam uita indatoririle civice. Ani de zile am avut senzatia ca Michael Jackson a fost un pedofil ordinar - insa daca privesti This Is It vezi ca lucrurile nu stau chiar asa cum le-a inteles si prezentat media. Ani de zile am avut senzatia ca Maradona a fost un drogat si ca asa a facut performanta si ca asta e eticheta cu care trebuie sa treaca in tribuna si sa paraseasca memoria publica, apoi am vazut filmul regizat de Kusturica si mi-am dat seama ca exista si o alta fata a monedei. Vad in fiecare zi disparand mici ziare locale, independente inghitite de rechinii presei centrale, care omoara astfel voci ale comunitatilor pentru a propaga mesaje de la centru si pentru a perpetua acelasi model al noutatilor apocaliptice care vand.
Va recomand sa facem impreuna un experiment. Nu va uitati la televizor o saptamana. Cititi online presa pentru o minima informare - eventual reflectarea in media internationala a Romaniei - e suficient ca sa stiti ce s-a intamplat relevant in tara. Lasati crimele sa staruie doar in creierii doamnei Esca si ai domnului Mandruta. Reflectati apoi la evenimentele acelei saptamani gandindu-va la: ce si cat ati reusit sa cititi, cu cati prieteni ati reusit sa va reconectati, cata miscare ati facut, ce alte interese v-ati descoperit.
Si nu-i asa ca nu mai sunteti incrancenati toata seara din cauza unor crime bestiale ale unor ilustri necunoscuti? Si nu vi se pare ca Romania e mai suportabila cand nu stiti cate gaini se mai fura prin satele din Moldova sau ce nazdravanii a mai facut premierul Poc? Nu fac apologia ignorantei ci doar a regandirii prioritatilor si a surselor pe care decidem sa le consultam atunci cand vrem sa ne informam. Sau macar tineti treaza vigilenta si spiritul critic si spuneti-va de fiecare data cand media da sentinta sau pune eticheta pe cate un individ: Chiar asa sa fie... sau prin asta doar se mai vinde un ziar? Cui prodest?
Hai sa aveti un 2010 extraordinar! :)

3 comentarii:

Rip_tide spunea...

Cameliooooooooooo, ma lovisi in moalele capuluiiiiiiiiii! Bun articol!

Catalina spunea...

Sunt de acord ca televiziorul mai mult distorsioneaza decat incurajaza, ca este un instrument bun folosit prost. Desi am renuntat de ceva vreme sa mai dau drumul la televizor pe posturi romanesti, o sa incerc sa ma alatur si eu experimentului "o saptamana fara TV".

De vreo luna am altfel de abonament TV si prind si nemtzi, asa ca de atunci televizorul meu cunoaste un singur program: Deutsche Welle. Canalul asta, cu reportajele, stirile si programele aferente, mi se pare cel mai bun exemplu posibil de branding eficient de tara (ma rog, din cate cunosc eu). As vrea sa avem si noi o astfel de initiativa.

Anyway, pentru moment la noi e mai bine fara TV, asa ca o sa iau o pauza o saptamana si o sa revin cu impresiile.

Catalina Dima

Camelia Crisan spunea...

Catalina, m-as bucura sa aud ca initiativa prinde "Welle" mai departe. Multumesc pentru intentie!