CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


joi, 28 ianuarie 2010

Am fost la Agora

Cred că puține filme au declanșat în mine o reacție organică negativă așa de puternică cum a făcut-o filmul Agora. Sunt sigură că doar de la proiecția lui Fight Club am ieșit așa de încleștată și plină de ură / mânie. Ultima imagine din Agora mi-a stăruit pe retină mult timp după ce s-a terminat proiecția. Am trecut prin mai multe faze după aceea: mi-am urât religia, m-am revoltat la neputința femeilor și la înstăpânirea acestora de câtre biserică, la exploatarea lor de către bărbați, la culpabilizarea lor pentru secole de-a rândul, la limitarea dreptului lor la educație din cauza interpretării cretine a unei doctrine, care în cele mai multe cazuri a îndobitocit omenirea - n-a făcut-o mai bună sau nu a condus-o spre progres. M-am revoltat față de tot ce înseamnă ignoranță versus cunoaștere, de distrugerea unei biblioteci de către masele manipulate. Am înțeles, pentru a câta oară, că religia e doar opium pentru popoare, depășindu-și de mult limitele de simplu reper moral. Însă după ce a trecut toată această revoltă surdă, mi-am dat seama ce răzbunare peste timp este, nimeni altul decât cazul meu personal. Sunt o femeie care pune în fiecare zi măcar câte o cărămidă la edificiul educației proprii, lucrez în mediul univesitar - deci formez minți și suflete înspre dreptate, adevăr și cunoaștere, și, în plus, prin programul Biblionet (www.biblionet.ro) contribui în România la formarea unui sistem modern de biblioteci publice. Le mulțumesc pe această cale tuturor femeilor din generațiile anterioare mie care au contribuit la statutul meu de astăzi. Respect!
ps. urmăriți filmul și o să înțelegeți declarația de mai sus nu ca un semn de narcisism ci ca gustul dulce al victoriei.

2 comentarii:

Cristina spunea...

Stimata doamna, Programul Biblionet se adreseaza personalului care lucreaza in biblioteci? As dori sa ma implic si eu pe plan local. As putea?... Multumesc.

Camelia Crisan spunea...

Da, va rog sa contactati oficial programul la office@irex.ro si o sa fiti pusa in legatura cu cineva pentru discutii concrete.