CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


vineri, 25 decembrie 2009

Craciunul la tara

Dupa ce am asteptat in Gara de Nord 145 de minute ca se se formeze garnitura de tren ca sa pot merge sa-mi petrec Craciunul la casa de la tara si mi-am pus intrebari serioase referitoare la sanatatea mentala a tarii in care traiesc, am reusit sa ajung in satul destinatie de pe malul Crisului Repede. Desi la vagon de dormit, am indurat o noapte friguroasa, dar cu cateva guri de coniac anti-degerare am reusit sa ajung in plin peisaj de iarna a copilariei. In ziua in care am ajuns m-am dat cu sania pe derdelus, ceea ce a fost de-a dreptul ireal dupa noaptea de dinainte, petrecuta - cica - in buricul civilizatiei.
Si anul asta Craciunul la tara a fost surprinzator prin constanta traditiei. Aceleasi cete de colindatori, numai baieti care formeaza 2 cercuri perfecte si canta colinzi stravechi in canon, dupa ce trec mai intai pe la preot pentru o slujba speciala; nepotii mei mici care au venit cu steaua si am trecut prin colizi cantate la telefon de sora mea - parca m-am intors in timp. Si parca s-a mai spalat obida cu care am parasit capitala. Doar o mostra de responsabilitate ca exemplu. In 23 decembrie am ramas fara curent pentru ca s-a oxidat o conexiune care lega tabloul electric al casei de stalpul de inalta tensiune. Anuntata pe la ora 16.00, Electrica a trimis o echipa de interventie care a remediat defectiunea desi afara era intuneric bezna - un om curajos inarmat cu o lanterna si asistat de un coleg a pus scara si a urcat pe stalpul inalt, intre fire prin care trecea curentul si pe o burnita rece. La tara e alta lume. Iar omenia Craciunului e reala in satul romanesc. Sarbatori fericite tuturor!

Niciun comentariu: