CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


vineri, 11 septembrie 2009

Despre haiducii urbani


Cu ceva vreme în urmă, un prieten mi-a trimis un mesaj haios care circulă pe internet și care

mi se pare că reflectă foarte bine o atitudine care mi-aș dori-o mai prezentă în spațiul public românesc. Îndrăzneala! Nu tupeul sau bășcălia, ci pur și simplu îndrăzneala. Îndrăzneala de a trimte unui creditor un asemenea mesaj. Îndrazneala de a cere unei companii ca Vodafone, despre care am aflat de curând ca a decis să repatrieze spre investitori tot profitul făcut în România - să nu facă asta mergând până la amenințarea cu boicotarea serviciilor. Îndrăzneala de a te opune celui puternic fiind înarmat doar cu argumente civice și drepturi civile pe care le ai în calitatea ta de cetățean. O îndrăzneală care să se reflecte într-o acțiune de gherilă și haiducie urbană (nu fac reclamă mascată nici unui post de radio), de ceea ce englezii numesc activist/civil unrest. Nu spun ca ar trebui sa ne legăm cu lanțuri de intrarea de la Vodafone - deși și asta se poate, spun ca, fiecare la nivelul nostru trebuie să arătăm că găsim unele decizii corporatiste sau politice ca inacceptabile și arătăm că nu suntem dispuși să fim ignorați. Că opinia noastră trebuie să conteze.

Niciun comentariu: