CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


sâmbătă, 11 iulie 2009

Our last summer! - tema off topic

Asa se cheama cantecul meu preferat al formatiei ABBA :) si il aduc in discutie pentru ca intotdeauna cand termina o noua generatie de studenti, tu ca dascal, ai o oarecare nostalgie. S-au terminat licentele si disertatiile si cu aceasta ocazie a absolvit si prima generatie de studenti - universitar la care am predat. Nostalgia nu e legata de faptul ca tinerii pe care ai incercat sa-i formezi si sa-i pregatesti iau viata in piept cu entuziasm (ceea ce e, in fapt, mai degraba imbucurator) ci ca acest an trece si peste tine. Si prins in caruselul cursuri, seminarii, proiecte, conferinte e greu sa te opresti si sa tragi aer, sa evaluezi si sa reflectezi asupra a ceea ce a insemnat aceasta generatie fata de altele.
Parerea mea este ca studentii care tocmai au terminat au fost mai degraba impartiti doua categorii: foarte buni si slabi. N-am observat o prezenta crescuta in zona mediei - evident asta e doar observatia mea. Insa e ingrijorator, pentru ca sistemul educational ar trebui sa scoata mai degraba o cohorta consistenta de studenti la si peste medie, restul slabi si evident si mai putini, varfurile. Acum exista posibilitatea ca facultatea noastra sa atraga mai degraba elite la invatamantul universitar de zi - ceea ce nu e exclus avand in vedere cat e de grea admiterea sau ca, poate dupa mai multe generatii, e nevoie ca si referentialul cadrelor didactice sa se schimbe. Daca pana acum consideram ca un student e foarte bun daca facea un proiect coerent si corect metodologic, poate ca asta ar trebui sa o consideram norma si sa cerem de la varfuri excelenta. Adica sa ridicam stacheta pentru cei care vor sa fie premianti, pentru ca se poate. Studentii nostri fac cercetare si pot fi partenerii nostri in redactarea de articole stiintifice trimise la conferinte nationale (am 2 exemple de actuale absolvente care au facut fata cu brio unei asemenea sarcini). Asta inseamna ca schimbarea paradigmei trebuie sa fie facuta si in mintea profesorilor, in modul in care ne organizam cursurile si in ce le cerem studentilor nostri. Cerandu-le mediocru vor face mediocru. Cerandu-le mult si implicandu-i ca parteneri in activitatile noastre, si noi si ei putem atinge niste standarde mult mai inalte. E doar o chestiune de vointa si mentalitate. Si la noi si la ei! Succes in tot ceea ce fac actualilor absolventi. Si sper sa va revad la intalnirea de 10 ani :)

Un comentariu:

bloguldecsr spunea...

Intotdeuna e nostalgie cand se termina, de multe ori mi-am pus intrebari pe tema asta...dar stiu ca se termina pentru ceva nou si asta mi-a mai domolit un pic feeling-ul :)
Ideea de a oferi studentilor sansa de a invata de la profesorii lor mi s-a parut inovatoare pentru Romania..la universitati de prestigiu se practica de ceva vreme. Asta pentru ca rolul profesorului este privit diferit. El are capacitatea de a fi mentor, de a fi un exemplu prin ceea ce face, de a fi dornic sa inpartaseasca. Imi doresc ca in viitorul apropiat sa se produca o schimbare in aceasta directie, pentru ca dovada ca se poate lucra astfel exista :)si ma mandresc cu asta!

Andreea.