CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


luni, 16 februarie 2009

Sunt fan Slumdog Millionaire - tema off topic

Cand am primit cadou DVD-ul cu Slumdog Millionaire :) nu i-am dat mare importanta pentru ca titlul nu-mi spunea nimic. Insa dupa ce m-am asezat in fata ecranului nu am mai putut sa ma misc pana la dansul indian care marca finalul filmului si faptul ca pe ecran se scurgea distributia. Dupa aceea, l-am mai vazut de doua ori, in compania a doua persoane diferite asupra carora filmul a lasat aceeasi impresie. Nu m-am oprit aici si mi-am descarcat si coloana sonora si o prezentare in power point a filmului, iar o poza cu Dev Patel (Jamal Malik) - protagonistul principal am facut-o background pe desktopul calculatorului. M-am hotarat sa scriu o altfel de cronica a acestei povesti indiene/universale dupa ce colegul meu, Dan Petre, a considerat ca doar femeilor care stiu ca pana la urma "binile invinge" poate sa le placa acest film. Cel mai interesant mi se pare faptul ca in India acest film nu are succes. Indienii considera ca tara lor nu e corect portretizata, ca la ei lucrurile nu se intampla asa, ca probabil mahalalele lor nu sunt asa de mizerabile. Insa cred ca succesul povestii e datorat in mica masura localizarii. Il vad la fel de bine pus in scena in Romania, in Polonia, in Bronxul american, in Australia sau Africa de Sud. E o poveste care transcede granitele; mafia micilor cartiere e aceeasi peste tot, copii saraci sunt peste tot, la fel peste tot se pot naste povesti de succes din mizerie si saracie. Si la fel, peste tot exista miracole. Nu cred ca e o poveste care tine doar la spectatorii-femei, e o poveste care insufla optimism si cred ca doar un suflet mutilat de criza sau neo-liberalism (sic!) nu mai poate crede in basme si in magia din viata de zi cu zi. Cat priveste sacrificiul uman pentru binele celorlalti - adica actul lui Salim - am vazut chiar saptamanile trecute in Romania ceva asemanator, cand un trecator a fost impuscat pentru ca a sarit in ajutorul cuiva. E usor sa fii si cinic si ironic atunci cand vezi acte de eroism uman, dar nu e corect sa judeci si sa pui etichete, asta cu atat mai mult cu cat tu stii ca nu esti in stare sa faci un asemnea gest. Si totusi exista oameni care se incapatzaneaza sa reuseasca in ciuda tuturor obstacolelor. Jamal Malik suntem noi toti; atunci cand de dezbracam de cabotinism, ipocrizie, ironie, mistocareala, miticismul bucurestean si jmekereala. Atunci cand cu sufletul neintinat, atingem pentru o inefabila secunda absolutul. Pentru acele momente, recomand a se asculta Latika's song.

2 comentarii:

Mo spunea...

Subscriu la Slumdog. L-am vazut cu o zi in urma. Cred ca m-a facut sa realizez, o data in plus, puterea pe care o poate avea visul unui om. Visul unui om mic. Limitele aparente ale lumii lui Jamal il aduc la indeplinirea visului. Latika.

Alexandra spunea...

Si a luat si 8 Oscaruri :) Il voi vedea si eu cat de curand.