CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


miercuri, 21 ianuarie 2009

Salutare domnule Obama, respect!

Am vazut si eu ieri, ca toata lumea inaugurarea presedintelui Obama. Am primit mailuri entuziaste si am vazut isteria euforica a multimilor. Am auzit comentatori romani vorbin de mesianismul presedintelui SUA (unde altundeva decat in Romania s-ar putea pronunta astfel de cuvinte). M-a impresionat desfasurarea de forte, speechul si cuvintele alese, civilitatea comportamentului fostului si actualului presedinte (venind din mitocania romana, e normal sa ne impresioneneze asa ceva, cred). CNN-ul a mai prezentat ceva insa, iar azi de dimineata am fost sa ma conving cu ochii mei. De indata ce domnul Obama a devenit presedinte legal, adica ora 12.00 a coastei de est, pagina de web a Casei Albe a fost modificata si a putut fi accesata, cu informatii despre actuala administratie. Reporterii CNN au laudat rapiditatea cu care s-au desfasurat lucrurile si, mai ales, layout-ul prietenos pentru utilizator. Am accesat si eu agenda presedintelui (lor, al SUA vreau sa spun) si am gasit o rubrica pe care doresc sa o impartasesc cu voi: Etica. (http://www.whitehouse.gov/agenda/ethics/). Asa intelege domnul Obama sa reformeze clasa politica. Multe dintre initiativele lui s-ar potrivi si in Romania (de exemplu depolitizarea aparatului administrativ, scoaterea la dezbatere publica a taxelor speciale s.a.) Va indemn sa cititi acest pasaj, nu pentru ca v-ati dori apoi ca domnul Obama sa fie presedinte al Romaniei (ceea ce cred ca e un pic). Dar poate ca veti spune cui trebuie, unui candidat mai putin inspirat din clasa politica romaneasca, care ar putea macar traduce acel program si sa-si propuna aplicarea lui. Ar fi un tichet cu mai mare potential de castig decat demagogia de proasta calitate a campaniilor noastre electorale. Nu mi-a placut America lui Bush, nu mi-a placut doctrina neoconservatoare, nu mi-a placut ferventa promovarii ideii ca piata le regleaza pe toate si faptul ca bunastarea unora e bunastarea intregii natii. Am considerat si cred in continuare ca adevarata bunastare e acolo unde toti beneficiaza de efectele ei si nu doar 2-3 alesi. Am un singur regret, ca nu cred ca o sa prind in decursul vietii mele in Romania, un politician pentru care as vota cu atata respect cum as fi votat pentru domnul Obama. Si ca n-o sa vad prea curand in politica romanesca o femeie de talia si calibrul intelectual a lui Hillary. Cat despre etica politica, noi nu o promovam nici macar la nivel de principiu, iar simpla discutie despre caracter, virtute, loialitate, integritate sau solidaritate si responsabilitate starneste rasul in Palatul Parlamentului. Mai trist e ca starneste si rasul alegatorului. Nu avem nevoie de o noua clasa politica ci de o noua mentalitate, mai etica, mai responsabila, mai cetateneasca. Schimbarea se poate face, important e sa ne-o dorim. Yes, we can! :)

Niciun comentariu: