CSR in Romania

As vrea ca aplicarea RSC ca strategie de afaceri sa fie acel ceva care va permite Romaniei o dezvoltare durabila. Pentru moment, cel mai important si recent studiu pe Top 100 companii de la noi din tara ne arata ca responsabilitatea mediului nostru de afaceri e doar o fatada, marketing social si filantropie.

Va trebui ca noi - societatea, organizatiile, cetatenii sa impingem lucrurile spre acel viitor care sa le permita supravietuierea si generatiilor viitoare.


luni, 1 decembrie 2008

Alegerile din Romania - tema off topic

In ultimele zile ale campaniei electorale l-am insotit pe tatal meu in circumscriptia in care a candidat ca deputat - undeva prin Ardeal. Nu a fost de la inceput un candidat cu sanse si ca urmare nici nu a castigat mandatul pus in joc. Insa el imi spunea mereu ca Romania vazuta de la Bucuresti nu este Romania reala, ca eu si prietenii sau colegii mei traim intr-o alta tara, nu in cea care, de fapt, decide cui da voturile si sansa de a guverna tara. Am crezut ca nu are dreptate pentru ca Bucurestiul mi s-a parut un oras cu un melanj extraordinar, reprezentand in fapt toata Romania. Ei bine, dupa vizitarea unor sate de la munte in care se termina drumul, dupa discutii cu taranii care stateau in fata casei sau se repezeau la magazinul din colt dupa niste tutun, dupa bautul unei cola reci intr-un bar in care se adunau mai demult doar navetistii, am inteles ca Romania mea e alta decat Romania lui si, mai mult, nu stiu de fapt care e tara mea reala. Am stiut ca suntem o natie de tarani, m-am emotionat citind "Lauda taranului roman" si "Elogiul satului romanesc" insa Romania oraselor mici sau Romania rurala nu mai seamana deloc cu ce ne spuneau Rebreanu sau Blaga. Unde sunt oare respectabilii dascali de tara, buna cuviinta, preotii - parinti spirituali ai comunitatii? In satul romanesc totul e birt si comportament de birt, primarul e cel dintai vataf - unii conduc comunele ca argatii care se fac stapani pe mosie... e o saracie lucie mai peste tot, insa, ca sa-l citez pe Al Pacino, nimic nu se compara cu viziunea unor suflete amputate. Nu-mi pasa cine a castigat alegerile, pentru ca toate partidele au tratat cu aceeasi condescendenta si cu aceeasi superioritate "oile" din rural. Oamenii s-au bucurat de fularele si sepcile electorale si au votat pentru cei de la care le-au primit.Nix doctrina, nix campanie, nix dezbatere. Toti oamenii, fara exceptie, spuneau ca o sa fie rau, insa nimeni nu stie de unde vine raul si ca depinde si de noi sa nu mai fie asa de rau. Si toti zic cu resemnare Doamne-ajuta! Mi-e ciuda ca suntem asa o natie. Dispretuiesc Romania mioritica. Dispretuiesc argatzii, vatafii, ciobanii, mitocanii, navetistii, manelistii si smecherii acestui popor. Ma irita nevestele batute in emisiunile tip reality show si consilierii lor de urgenta care intreba pasiv monstrul de ce-si poceste femeia. Si cred sincer ca degeaba ma revolt. Asta e tara: si asta e Romania reala. Ce cetatenie, ce responsabilitate sociala corporativa...mancare, circ si... "noua ce ne iese" (cum ma intreba un tzigan/rrom cand i-am dat un fluturas electoral). Incepe un nou spectacol de circ in Romania. Sa ne fie de bine! :)

2 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

sa vedem ce va fi de acum incolo in tara asta. ce se va alege de ea...

Camelia Crisan spunea...

Poate aflam dupa consultarile de azi de la Cotroceni macar incotro ne indreptam :)